Köp- & leveransvillkor

Priser

Alla priser på Sundare.nu anges inklusive moms. Moms specificeras på kvitto/faktura.

Betalningsalternativ

Kunder som är folkbokförda i Sverige kan välja att betala med kort, Internetbank, faktura, delbetalning och banköverföring i förskott. Kunder i Europa kan betala med kort, Internetbank och banköverföring i förskott. Kunder utanför Europa kan betala med kort och banköverföring i förskott. Kunder som tidigare har varit fakturakunder kan till vidare fortsätta med att betala med faktura.

Vid betalning efter förfallodatum av Netway faktura kan du bli debiterad en påminnelseavgift på 60 kr plus en dröjsmålsränta motsvarande referensräntan plus 8 %. Vi tar dock hänsyn till personliga ekonomiska och hälsomässiga svårigheter.

Fraktkostnad

Kostnad för frakt tillkommer på alla beställningar. Fraktkostnaden specificeras innan du fullföljer betalningen i kassan, men kan även uppskattas i varukorgen.

Leveranser och leverastid

För kunder i Sverige tillkommer frakt som ses i varukorgen och i kassan.

Leveranstiden till Svenska adresser varierar mellan en dag och två veckor beroende på om varan finns i lager eller arbetsbelastning. Vi använder oss för närvarande av Postnord eller DHL. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

För kunder utanför Sverige finns för närvarande inget annat fraktalternativ än att "hämta varorna på vårt lager i Malmö". Innan varorna levereras kommer du att behöva betala en tilläggsavgift för frakt. Information om detta kommer att skickas till din e-post.

Retur och ångerrätt

Rätten att ångra ett köp gäller inte för varor som har en bruten försegling, ej heller för livsmedel eller kosttillskott då dessa ofta är känsliga varor som snabbt kan försämras vid felaktig hantering/förvaring.

För övriga varor gäller 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi följer distansköpslagen. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Du har då rätt till återbetalning senast inom 30 dagar från det att du meddelat om returen. Vi måste dock få in varan eller få ett bevis på att varan återsänts innan pengarna betalas ut. Du står själv för frakten och ansvaret för att produkten returneras i ursprungsskick så var noga med att emballera väl så att produkten inte går sönder. Se till att sändningen är spårbar och att du får kvitto och kollinummer på din försändelse. Vid ångrat köp skall du kontakta oss genom de kontaktuppgifter som finns på www.sundare.nu och meddela att du vill returnera varan och anledning. Du får då en returadress. Om en avbeställning görs innan ordern skickats iväg så annulleras denna och eventuell återbetalning sker inom 30 dagar.

Vi förbehåller oss rätten att debitera för varor som ej returneras i de fall vi ersatt dig med en ny produkt.

Icke uthämtade varor

Om du väntar för länge med att hämta ut paketet så returneras det till oss. I så fall kan vi lägga på en extra avgift vid din kommande beställning som täcker våra kostnader och omkostnader för den returnerade frakten.

Reklamation

Sundare.nu tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Vi kan då välja att ta tillbaks den felaktiga produkten och skickar då ut en returfraktsedel till dig. Du har som kund 3 års reklamationsrätt på en vara där ett ursprungsfel har upptäckts. Om reklamationen godkänns så kommer du att få ersättning för de extrakostnader som uppstår i samband med reklamationen, såsom, telefon-, bensin och parkeringskostnader osv. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i sådana fall en reklamation till aktuellt fraktbolag direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till oss och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till oss (se kontaktuppgifter på www.sundare.nu för att informera om reklamationen.